dijous, 30 de gener del 2014

AUTOAVALUACIÓ

Després de 5 mesos realitzant l'assignatura de TAC, puc dir que si analitzo el meu procés d'ensenyament - aprenentatge em sorprenc de les coses noves que he après. Primer de tot, penso que ha estat una assignatura en la qual hem adquirit un coneixement ampli sobre el ventall de possibilitats i eines/recursos digitals que la societat ens pot oferir i per tots els usos inimaginables que aquestes tenen.

D'altra banda també he après que TIC i educació son una combinació que fins ara no m'havia plantejat tant en profunditat, però he pogut conèixer les potencialitats que aquestes ofereixen i que a més a més, no totes les eines serveixen per a tot, sinó que hem de reflexionar, analitzar i profunditzar en el context en el que volem treballar per després poder aplicar un recurs o un altre, i d'una manera o altre. Les eines existeixen, però els professionals de l'eduació som els encarregats d'usar-les de la manera més adquada per assolir els nostres objectius amb el col·lectiu amb el que treballem.

Gràcies a l'assignatura m'he plantejat seriosament, què estem fent amb l'eduació? Veiem que no funciona i que no respon a les necessitats actuals i tot i així, i tenint un gran ventall de possibilitats per endavant, les polítiques educatives segueixen sense canviar, sense actualitzar-se i per tant el nivell segueix sense millorar. Tenint eines com les TIC que podrien potenciar l'eduació i aportar nous coneixements, ho estan deixant perdre... Cal seriosament un canvi de paradigma educatiu!

Penso que l'assignatura ha anat molt enfocada a l'educació formal, però també opino que hi ha molts recursos dels presentats que es poden usar en d'altres contextos més informals i amb d'altres finalitats educatives, no només en nens/es sinó també en adults. Així doncs, com a professional de l'educació social, penso que m'he enriquit en aquest aspecte.

Penso que les classes i les lectures han estat l'element clau en l'aprenentatge, ja que ha sigut gràcies a elles que he après i adquirit nous coneixements respecte les TIC, respecte que és innovador i què no, o quin tipus d'aprenentatge ens generen unes activitats o unes altres. Però sí haig de dir que gràcies al projecte i al blog (tot i fer-ne un ús no del tot adequat), això ha permès interioritzar molts més els continguts apresos i reflexionar sobre ells, tot i que en aquest sentit ha de ser la professora qui avaluarà si s'han adquirir o no els coneixements esperats. 

Clarament el meu procés en aquesta assignatura no ha estat contínu a través de l'evidència del blog. Primer creia que aquest i el seu ús no eren gaire útils, però he vist que m'ha ajudat a reflexionar i a generar opinions complementades amb les lectures, sobre els temes treballats a l'aula. De totes maneres, penso que un blog va més enllà de plasmar-hi reflexions i/o opinions, i aquest pot tenir un ús més interactiu pel que fa a la possibilitat de comentaris que permetrien l'enriquiment dels meus companys i el meu. 

Sé que el meu treball no ha estat continu i això s'hauria de millorar en la mesura del possible, però també penso que l'ús que n'he fet finalment ha estat l'adequat, perquè m'he allunyat de la reproducció dels continguts treballats a l'aula i m'he dedicat a reflexionar i opinar sobre aquests, fet que crec que m'ha aportat molt més.

Finalment, vull destacat el treball grupal realitzat, estic molt satisfeta respecte aquest i penso que les meves companyes també, ja que li trobo un sentit innovador i aplicable en la realitat, és per això que juntament amb les companyes ens hem proposat millorar-lo durant l'estiu per així poder presentar-lo a la comunitat de vilafranquins i vilafranquines, en motiu del nombrament del poble com a Capital de la Cultura Catalana del 2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada