dimecres, 29 de gener del 2014

EL MOODLE

El Moodle és un dels recursos digitals que vam usar a classe, no com a alumnes com estàvem acostumats fins al moment, sinó des del punt de vista del docent. Gràcies a aques fet. vam poder explorar el recurs amb més profunditat i canviar la perspectiva d'aquest, si més no la meva perspectiva.

Durant els anys que he estat utilitzant aquesta eina, penso que l'ús que hem fet d'aquesta o el que ens han ensenyat, ha estat un ús purament reproductiu, perquè simplement era un recurs del qual rebíem informació del professor de la matèria d'una manera organitzada. La meva visió era aquesta, un espai digital en que el discent organitzava i estructurava els apunts, letures, pràctiques...; per tal de que nosaltres ho tinguéssim al abast per al nostre ús.

Després de viatjar a través del moodle durant la sessió, he pogut conèixer que el Moodle no només té una finalitat reproductiva sinó que depèn com el fem servir, aquest també pot ser una eina interactiva.

Pel que fa a l'ús interactiu, aquest es pot explotar a través de la creació de fòrums, per exemple, en que els alumnes i també el professor poden intercanviar coneixement i enriquir-se mútuament. La filosofia sota la qual és va crear Moodle era la pedagogia constructivista social, és a dir aquella que busca la cooperació en grup per tal de construïr el coneixement de manera conjunta. En aquesta idea doncs, ja hi véiem la intenció interactiva de l'eina. 

Penso que per arribar a aquest canvi en l'ús de Moodle i explotar totes les possibilitats que ofereix, cal que el professorat conegui totes aquestes opcions, i per tant, que es formi en aquest sentit ja que és primordial per fer-ne un ús adient que permeti assolir els objectius del recurs amb èxit. A més a més però, considero que l'eina s'hauria de reestructurar o canviar-la de format, per tal de que fos més agradable a la vista, més dinàmica i flexible, per així incentivar als alumnes en el seu ús, ja que sense ells aquesta eina no tindria sentit.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada